• Serwis na temat drukarek laserowych oraz niszczarek

Unikaj zbędnych porad, aby komunikować się skuteczniej

/

Komunikacja obejmuje wiele różnych tematów i aby skutecznie komunikować się z osobami w życiu osobistym i tymi we współczesnym środowisku biurowym, musisz upewnić się, że znasz mniejsze elementy tego tematu.

Na przykład jedno potknięcie może oznaczać, że osoba, z którą rozmawiasz, zupełnie nie rozumie twojego znaczenia i zakłada coś zupełnie innego. W rezultacie może dojść do konfliktu w biurze, a tego nigdy nie chcesz zapraszać do swojej przestrzeni.

W biurze bardzo łatwo o nieporozumienia. Przy różnych biurkach biurkach, masz różne typy osobowości i grupy pokoleniowe i chociaż wszyscy dogadują się przez większość czasu, tylko jedna różnica zdań podczas sesji współpracy może spowodować problem, który trwa przez kilka tygodni.

Jednym z problemów komunikacyjnych, z których większość ludzi nawet nie zdaje sobie sprawy, jest słuchanie kogoś, wtrącanie się, a następnie udzielanie rad, które tak naprawdę nie są konieczne.

Czy Ty też tak robisz?

Większość z nas robi to na jakimś etapie i często robimy to w dobrych intencjach.

Na przykład, słuchasz kogoś, kto mówi o swoim złym dniu i o tym, że jest czymś zdenerwowany. Chcesz sprawić, że poczuje się lepiej, więc wtrącasz radę, która twoim zdaniem go ożywi, ale jeśli nie wysłuchałeś odpowiednio problemu lub nie znasz go tak dobrze, jak ci się wydaje, ta rada może go urazić lub sprawić, że poczuje się gorzej.

Czasami ludzie chcą być po prostu wysłuchani, niekoniecznie chcą rad i wskazówek. Oferując rady, gdy nie są one potrzebne, ryzykujesz, że druga osoba po prostu założy, że nie jesteś osobą, z którą może porozmawiać w przyszłości. Może to prowadzić do niechęci i założenia, że jesteś protekcjonalny.

Czy porady zawsze są protekcjonalne?

W większości przypadków rady nie mają być protekcjonalne, ale jeśli ktoś o nie nie prosi, a Ty mimo to je udzielasz, mogą być odebrane w ten sposób.

Wygląda to tak, jakbyś był ekspertem w każdym problemie, który ktoś ma i możesz machnąć magiczną różdżką i wszystko naprawić, przynajmniej we własnych oczach. Jednak, jak już wspomnieliśmy, czasami ludzie chcą być wysłuchani, a ktoś może usiąść i posłuchać, kiedy się wyładowują.

Jeśli klient nie jest zadowolony z usług, które otrzymał podczas prowadzenia interesów z firmą, ważne jest, abyś wysłuchał jego skargi i pozwolił mu przekazać wszystkie informacje, zanim jeszcze spróbuje mówić. W tym przypadku udzielanie rad może doprowadzić do tego, że klient pomyśli, że go nie słuchasz. ich i że po prostu zakładasz, że możesz rozwiązać problem, mówiąc im, że się mylą. To tylko pogorszy skargę!

Oczywiście nie oznacza to, że nigdy nie powinieneś udzielać rad, ale musisz się upewnić, że są one pożądane w pierwszej kolejności. Jeśli ktoś chce twojej rady, to o nią poprosi i w takim przypadku jesteś w pełni uprawniony do powiedzenia mu, co myślisz o problemie i jak byś go naprawił. Powinieneś również pamiętać, że każdy radzi sobie z kwestiami i problemami w inny sposób i nie zawsze oznacza to, że Twoje podejście jest najlepsze.

Innym możliwym problemem jest sytuacja, w której podczas sesji współpracy przy nowoczesnych stołach w sali konferencyjnej dochodzi do lekkiego zaognienia sytuacji tylko dlatego, że wiele osób zabiera głos. Zakładając, że Twoja rada jest najlepszym rozwiązaniem, sprawisz, że Twoi koledzy pomyślą, że cenisz siebie wyżej niż ich.

To nie jest dobry obraz!

Dlatego od teraz staraj się trzymać język za zębami, jeśli jesteś osobą, która czuje potrzebę łatwego udzielania rad. Robisz miłą rzecz na wiele sposobów, ale nie zawsze jest to odbierane w sposób zamierzony. Jeśli chcesz mieć pewność, że twoje umiejętności komunikacyjne są wysokie i nie ryzykujesz błędnej interpretacji, po prostu poczekaj na odpowiednią okazję, czyli kiedy zostaniesz zapytany.